Accuracy in Media

Current TV’s sale to Al Jazeera  has sparked a lot of controversy—mostly from conservatives concerned that the Qatar-owned network will now be available in 50 million homes. But according to The New York Post, staffers at the network were not very happy with Al Gore for selling out to “Big Oil.”

20130103_al_gore_+_aljazeera_sale_2013_LARGEThe Post reported that staffers were gathered together at the network’s San Francisco headquarters, and  teleconferenced to their offices in Los Angeles and New York City to meet their new bosses. According to this report, they came away less than impressed.

Gore was conspicuous by his absence, which seemed to only rankle the staff even more:

 “Of course Al didn’t show up,” said one high placed Current staffer. “He has no credibility.”

And Gore’s hypocrisy wasn’t lost on at least one employee:

“He’s supposed to be the face of clean energy and just sold [the channel] to very big oil, the emir of Qatar! Current never even took big oil advertising—and Al Gore, that bulls***ter sells to the emir?”

Another staffer commented on the fact that Current had done stories on the tax code, which liberals feel favor the rich, while Gore desperately tried to close the deal before the end of the year to avoid the higher Obama tax rates now in effect.

But what may be the best comment came from an employee about Gore’s commitment to green energy:

“Al was always lecturing us about green. He kept his word about green all right—as in cold, hard cash!”

I think it’s safe to say that the Current employees feel like they were royally gored by the former vice president.

Ready to fight back against media bias?
Join us by donating to AIM today.


Comments are turned off for this article.