- Accuracy in Media - https://www.aim.org -

Battle On the Left: Olbermann Wins Settlement From Current TV

Former Current TV anchor Keith Olbermann has apparently reached a settlement with his former employer over his $50 million lawsuit, according to Deadline.

Olbermann [1]The details of the settlement are confidential but Deadline [2] reports that the payout is significant.

Olbermann, who filed the lawsuit in April 2012 accused the network of a variety of offenses, including  disparaging him to his staff and the press, revealing confidential contract information, not seeking permission for guest hosts, using his likeness in an AT&T ad without his approval, and not  streaming “Countdown” online—even though carriage agreements with cable operators prevented it, and not giving him control over political specials.

Current filed a cross complaint against Olbermann, claiming that it had “every right to terminate” his services.

You can read the heavily redacted filing [3] here.

Olbermann’s problems at Current were well documented and he probably stood little chance of winning the suit or a settlement until Al Gore struck a deal to sell the struggling network to Al Jazeera. At that point, Olbermann’s suit became a nuisance and a cloud hanging over the sale.

Since Gore and company pocketed $500 million from the sale, a settlement won’t hurt them much, but it does have the unwelcome result of giving Olbermann an undeserved victory.

Now maybe Gore can concentrate on the lawsuit [4] filed against him for stealing the idea to sell Current TV to Al Jazeera.