- Accuracy in Media - https://www.aim.org -

Washington Post Publishes Embarrassing 15-Correction Story

At the top of a Washington Post article [1] originally published July 23 is a list of nearly two dozen corrections to errors either misreported, misspellings, and omissions of key details.

With much of a try-hard effort in order to highlight African-American descendants struggling to hold onto farmland their ancestors once owned in the south, the author struggled to spell, report, and admit key evidence into the segment.

Some of the early errors corrected nearly two weeks later were the following:

Although the reporter and the Washington Post continued to make an effort by fixing the story time and time again, Fox News reported [2] executive editor Marty Baron was “embarrassed by the widespread errors in this freelance article. We have published a detailed correction of each error and updated the story based on re-reporting by Post staff.”

Other Washington based reporters such as Andrew Beaujon of the Washingtonian and Becket Adams of the Washington Examiner caught wind of the corrections and highlighted the mishappenings.

They referred to the Post’s gaffe as “gruesome [3]” and a “glorious trainwreck [4]” in their pieces.