Accuracy in Media


At the top of a Washington Post article originally published July 23 is a list of nearly two dozen corrections to errors either misreported, misspellings, and omissions of key details.

With much of a try-hard effort in order to highlight African-American descendants struggling to hold onto farmland their ancestors once owned in the south, the author struggled to spell, report, and admit key evidence into the segment.

Some of the early errors corrected nearly two weeks later were the following:

  • “Contrary to what was reported in the initial article, Freeman Sr.’s grandson, Johnny, did not refuse to move off a Fairfax, Va., sidewalk for a white woman; he was talking to her, which drew the ire of some white locals, including the Ku Klux Klan. When a crowd gathered at the Freeman home where Johnny fled, gunfire was exchanged, and one family member’s home was set ablaze.”
  • “The 2017 U.S. Agricultural Census compared farmland owned and operated, not simply owned by white and black farmers.”
  • “The number of children Freeman had with his second wife, Rebecca was eight, not 10.”

Although the reporter and the Washington Post continued to make an effort by fixing the story time and time again, Fox News reported executive editor Marty Baron was “embarrassed by the widespread errors in this freelance article. We have published a detailed correction of each error and updated the story based on re-reporting by Post staff.”

Other Washington based reporters such as Andrew Beaujon of the Washingtonian and Becket Adams of the Washington Examiner caught wind of the corrections and highlighted the mishappenings.

They referred to the Post’s gaffe as “gruesome” and a “glorious trainwreck” in their pieces. 




Ready to fight back against media bias?
Join us by donating to AIM today.

Comments

Comments are turned off for this article.