Accuracy in Media

The Washington Post criticized President Donald Trump for reported Russian interference in the 2016 election — while President Barack Obama was in office.

At the time, the newspaper was also accepting advertising money from Russians for paid inserts during 2016 election season. The advertising money was reportedly paid for by Rossiyskaya Gazeta, a newspaper published by the Government of Russia.

John Ashbrook, a conservative activist who formerly worked for Senate Majority Leader Mitch McConnell, called ou the Post for its double-standard. McConnell has been tied to Russian interference by the mainstream media — including the Post’s Dana Milbank, who tweeted at Milbank: “Hey @Milbank, how much $ was your company paid to print this Russian propaganda ahead of ’16?

Ashbrook linked to a Washington Post issue archive insert “Published on Dec 15, 2015.”

The ad states: In this issue: Moscow’s 2016 foreign policy moves; Will Crimea’s ‘energy bridge’ save it from dependency on Ukraine?; Behind the front lines in the war of sanctions; This New Year, raise a glass to Ryazanov.”

The ad insert includes articles with titles like “Moscow’s 2016 Foreign Policy Moves,” “Will Crimea’s ‘energy bridge’ save it from dependency on Ukraine?” and “Behind the front lines in the war of sanctions.”

The ad includes the disclaimer that “This pull-out is produced and published by Rossiyskaya Gazeta (Russia) and did not involve the news or editorial departments of The Washington Post.”

Josh Holmes, another former McConnell staffer, replied via Twitter: “Oh how interesting. So the @washingtonpost took money from the Russians to run their propaganda during the ‘16 election.”

Ready to fight back against media bias?
Join us by donating to AIM today.


Comments are turned off for this article.