Accuracy in Media


The New York Times issued an extensive correction outlining four major problems with reporting by its staffer Gardiner Harris about Mark Dubowitz, founder of Foundation for Defense of Democracies, a vocal critic of the Iranian nuclear deal crafted by the Obama administration.

The Times, whose ownership coined the mantra “All The News That’s Fit To Print,” described problems with Harris’ story, including falsely asserting that Dubowitz “paid himself” nearly twice as much as his think-tank peers.

According to the Times correction: “An article on Monday about Mark Dubowitz, the chief executive of the Foundation for Defense of Democracies, and his perspective on nuclear negotiations with Iran referred imprecisely to Mr. Dubowitz’s salary as compared with those of leaders of other Washington think tanks. Mr. Dubowitz’s $560,221 compensation in 2016 was determined by the foundation’s board of directors and is commensurate with the average annual salary of other think-tank leaders in Washington in recent years. It is not nearly twice as much as the salaries of his counterparts.

“The article also inaccurately linked the foundation to Israel’s Likud party. While the think tank does align with some of Likud’s positions, it is not directly involved with the party. The article also referred imprecisely to the funding of conferences held by the foundation and the Hudson Institute. While Elliott Broidy provided $2.7 million in funds for consulting, marketing and other services, the foundation says it received only $360,000 from Mr. Broidy for one conference.”

That the Times would print an article seeking to undermine the Foundation for Defense of Democracies is not surprising given that the Times has joined the chorus of other mainstream media outlets in showing bias against Israel (most recently in reporting about the U.S. embassy in Jerusalem), who faces existential threats from Iranian leaders.





Ready to fight back against media bias?
Join us by donating to AIM today.

Comments